Δώρο Υγείας / Κάλυμμα Ευθύνης
|
|
Οι προσωπικές ασφαλίσεις ήταν πάντα ένας ιδιαίτερα αγαπητός τομέας στις εργασίες μας. Η οικονομική κάλυψη της οικογένειας σε δύσκολες ώρες έναντι υποχρεώσεων, καθώς επίσης η κάλυψη των εξόδων υγείας που θα εξασφάλιζαν πιο αξιοπρεπείς συνθήκες περίθαλψης, αποτελούσαν μεγέθη που θα μπορούσαν να ανατρέψουν τα διαθέσιμα του οικογενειακού προϋπολογισμού.
Στη μακρόχρονη πορεία μας και στο μέρος που αφορά στην ασφάλιση των εξόδων περίθαλψης, βιώσαμε τις αλλαγές στα προϊόντα που προσέφεραν οι Ασφαλιστικές Εταιρίες. Η πρόοδος που σημειώθηκε στα λεγόμενα 'νοσοκομειακά' προγράμματα, μέσα από την αύξηση των καλυπτόμενων δαπανών σε επίπεδα που πραγματικά μπορεί να κλονίσουν οικονομικά μια οικογένεια, είναι γεγονός.
Στα προϊόντα όμως εξωνοσοκομειακής περίθαλψης δεν υπήρξε το ίδιο θεαματική βελτίωση. Και όπου αυτή επιχειρήθηκε, χαρακτηρίσθηκε από ιδιαίτερες διαδικασίες εκτίμησης του κινδύνου (ιατρικό ιστορικό, ηλικιακά δεδομένα, κλπ.) καθώς επίσης συγκρατημένες παροχές και διαδικασίες έγκρισης.
Για κάποιες εταιρίες, οι εξετάσεις θα πρέπει να συσταθούν από συμβεβλημένο ιατρό. Από την άλλη πλευρά, συνήθως υπάρχει ένα ετήσιο όριο, το οποίο όσο αυξάνει, ενσωματώνει μια συμμετοχή του ασφαλισμένου της τάξης του 15-20%. Παρ' όλα αυτά το κόστος σε απόλυτους αριθμούς παραμένει σημαντικό και ενίοτε αυξανόμενο χρόνο-χρόνο, επιβεβαιώνοντας ότι οι μικρές επιμέρους δαπάνες σε συνδυασμό με τη συχνότητα χρήσης, μπορούν να προκαλέσουν ένα υψηλό τελικό κόστος. Εν τούτοις, δεν είναι λίγοι αυτοί που επιλέγουν να αγοράζουν τη συγκεκριμένη παροχή.
Κάποιοι άλλοι όμως, είτε από επιλογή για να μην επιβαρύνουν άμεσα τον προϋπολογισμό τους, είτε γιατί δεν γίνονται αποδεκτοί για ασφάλιση, επιλέγουν να κάνουν χρήση του φορέα τους, ή εν πάσει περιπτώσει να πληρώσουν, αν κι εφόσον χρειασθεί. Πόσοι όμως δεν έχουν στηθεί να περιμένουν τον ιατρό του φορέα τους, που μπορεί να διαφέρει από τον προσωπικό τους ιατρό, μόνο και μόνο για να τους γράψει το παραπεμπτικό για τις εξετάσεις; Και στη συνέχεια, επικοινωνώντας με το διαγνωστικό κέντρο να λάβουν την απάντηση: "για τους ασφαλισμένους του Ταμείου ... έχουν συμπληρωθεί τα ραντεβού γι' αυτό το μήνα, καλέστε μας πάλι σε δεκαπέντε μέρες"; Κι όμως, αν πληρώσει ως ιδιώτης, μπορεί να πραγματοποιήσει σε λίγες ημέρες τον έλεγχο.
Διπλό λοιπόν το κακό. Απώλεια χρόνου για την παραλαβή του παραπεμπτικού, απώλεια χρόνου στην αναμονή εκτέλεσης των εξετάσεων.